Sürekli elimizden düşürmediğimiz mobil cihazlar yüzümüze en yakın ekranlar oldukları için reklamverenler için en önemli mecra haline geliyor. Mobil reklamların tüketici üzerindeki etkisini ölçümlemek için Mobile Marketing Association Türkiye yönetiminde Nielsen bir araştırma yaptı. Araştırma için aralarından Hürriyet ve Radikal'in de bulunduğu bir çok mobil site kullanıldı. Araştımada iGaranti Gilette Fusion Proglide ve Shell V-Power Nitro reklamları üzerinden çalışma yapıldı. Reklamı gören ve görmeyen kullanıcılar arasında yapılan araştırma mobilin reklamın etkileri üzerine önemli veriler ve sonuçlar ortaya koyuyor.
Araştırma sonuçları "ürünü duydunuz mu?" sorusuna reklamı görenler görmeyenlere göre Gilette ürününde %34 daha fazla ürünü duyduğunu beyan etti. Ürünü mobil reklamda gördüğünü hatırlayanlar Shell reklamını görenler arasında görmeyenlere göre %92 daha fazla. Ürünü kullanmayı düşünenler arasında ise i-Garanti reklamını görenler görmeyenlerden %27 daha fazla ürünü kullanmayı düşündüklerini ifade ettiler.
Yüzümüze en yakın tuttuğumuz ve en sık baktığımız ekranın reklam gücünü göstermek adına bu önemli sonuçlar içeren bu araştırmanın tamamına aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz.
Araştırma sonuçları "ürünü duydunuz mu?" sorusuna reklamı görenler görmeyenlere göre Gilette ürününde %34 daha fazla ürünü duyduğunu beyan etti. Ürünü mobil reklamda gördüğünü hatırlayanlar Shell reklamını görenler arasında görmeyenlere göre %92 daha fazla. Ürünü kullanmayı düşünenler arasında ise i-Garanti reklamını görenler görmeyenlerden %27 daha fazla ürünü kullanmayı düşündüklerini ifade ettiler.
Yüzümüze en yakın tuttuğumuz ve en sık baktığımız ekranın reklam gücünü göstermek adına bu önemli sonuçlar içeren bu araştırmanın tamamına aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz.
Raporun tamamına buradan ulaşabilirsiniz (İngilizce) : Mobia-Medyanet
No comments:
Post a Comment