Native advertising ne demek?
Pazarlama sektörünün yükselen trendi Doğal Reklam. İngilizce “native advertising” teriminden geliyor. Adını bu yazı için Türkçeleştirdiğim bu reklam modeli, markaların eğitici ve eğlendirici içeriklerle hikayelerini anlatarak müşterisiyle etkileşim yaratmayı amaçlıyor. Markalar içerikle pazarlamayı daha çok kurumsal bloglarından ve sosyal medya hesaplarından çeşitli içeriklerini tüketicileriyle buluşturarak gerçekleştiriyorlar. Doğal reklamda ise marka mesajları farklı mecralarda yer alan video, ilan ya da makalelerin içine yerleştiriliyor. Özellikle online mecralarda viral dağılım potansiyeli de daha yüksek olan bu reklamlar, tüketicilerin ilgilendikleri içerikleri tüketirken reklam görüntüsünden uzak doğal şekilde markayla karşılaşmalarını ve etkileşime geçmelerini sağlıyor.
Native advertising örnekleri nelerdir?
Dijital reklamcılığın ve içerik pazarlamasının gitgide popülerleşmesiyle doğal reklam dünya çapında yükselen bir trend haline geldi. Oysa ki bu model yeni değil, 60’lı yıllardan beri dergi ve gazete ilanlarında içeriklerin sponsorlanması, advertoriallar ve sayfa giydirme gibi şekillerde kullanılarak başarısı kanıtlanmış bir yöntem. Advertoriallar, eğlenceli-bilgilendirici içeriklerin (infotainment) sponsorlanması ve bilgilendirici markalı içerikler (infomercials) doğal reklama giriyor. Aynı şekilde sosyal medyada sıkça rastladığımız “önerilen içerikler”, önerilen uygulamalar/sayfalar” da doğal reklam modelleri arasında sayılabilir.
Pazarlama sektörünün yükselen trendi Doğal Reklam. İngilizce “native advertising” teriminden geliyor. Adını bu yazı için Türkçeleştirdiğim bu reklam modeli, markaların eğitici ve eğlendirici içeriklerle hikayelerini anlatarak müşterisiyle etkileşim yaratmayı amaçlıyor. Markalar içerikle pazarlamayı daha çok kurumsal bloglarından ve sosyal medya hesaplarından çeşitli içeriklerini tüketicileriyle buluşturarak gerçekleştiriyorlar. Doğal reklamda ise marka mesajları farklı mecralarda yer alan video, ilan ya da makalelerin içine yerleştiriliyor. Özellikle online mecralarda viral dağılım potansiyeli de daha yüksek olan bu reklamlar, tüketicilerin ilgilendikleri içerikleri tüketirken reklam görüntüsünden uzak doğal şekilde markayla karşılaşmalarını ve etkileşime geçmelerini sağlıyor.
Native advertising örnekleri nelerdir?
Dijital reklamcılığın ve içerik pazarlamasının gitgide popülerleşmesiyle doğal reklam dünya çapında yükselen bir trend haline geldi. Oysa ki bu model yeni değil, 60’lı yıllardan beri dergi ve gazete ilanlarında içeriklerin sponsorlanması, advertoriallar ve sayfa giydirme gibi şekillerde kullanılarak başarısı kanıtlanmış bir yöntem. Advertoriallar, eğlenceli-bilgilendirici içeriklerin (infotainment) sponsorlanması ve bilgilendirici markalı içerikler (infomercials) doğal reklama giriyor. Aynı şekilde sosyal medyada sıkça rastladığımız “önerilen içerikler”, önerilen uygulamalar/sayfalar” da doğal reklam modelleri arasında sayılabilir.

Native advertising ne kadar etkili?
Doğal reklamlar hem ölçümlenebilir hem de kaliteli etkileşimi yüksek bir iletişim vaad etmesi ile öne çıkıyor. Bu reklamlar hedef kitlenin yer aldığı platformda, onun ilgileneceği, aynı zamanda marka ile de ilintili olan içeriğin içerisine yerleştiriliyor. Dolayısıyla bariz reklam kokmuyor ve anlattığı hikaye ile daha akılda kalıcı oluyor.
İçerikle tanıtımı birleştiren
yönüyle yayıncılar da doğal reklamları seviyorlar. Hexagram ve Spada.’nın araştırmasına göre
yayıncıların %84’ü doğal reklam içeriklerinin okuyucuya değer kattığını
düşünüyor. Benzer şekilde ajansların %81’i, markaların ise %78’i doğal reklam
içeriklerinin tüketicilere değer kattığına inanıyor. Bu nedenle
reklamverenlerin pazarlama stratejilerini planlarken içerik stratejilerini de
doğal reklam modellerini dikkate alarak geliştirmeleri gerekiyor.
Bu reklam modeline en uygun
mecralardan birisi de şüphesiz bloglar. Sadık okuyucuları tarafından belirli
konularda fikir önderleri haline gelmiş bloggerlar yazılarında ya da görsel
içeriklerinde söz konusu markaların ürünlerine ve hikayelerine yer veriyorlar.
Araştırmalara göre okuyucu normal bir editoryal içerikle doğal reklamda
neredeyse aynı süreyi (bir dakika) geçiriyor.
Hexagram ve Spada.’nın araştırmasına göre
yayıncıların % 62’si, markaların % 41’i ve ajansların ise %34’ü doğal
reklam kullanıyor. Doğal reklam modellerinin satışa dönüştürme oranı diğer
reklam modellerine göre %18 daha fazla. En popüler doğal reklam modelleri ise
%65 gibi yüksek oranla blog yazıları. Popüleritesi günden güne artan
doğal reklam 2014 yılında pazarlama dünyasının parlayan yıldızları arasında
gösteriliyor.
Image: http://www.draganvaragic.com/en/native-ad-types-proposition-native-advertising-matrix/
2 comments:
Güzel bir makaleydi
شیراز با مساحتی در حدود 240 کیلومتر مربع، یکی از زیباترین شهرهای ایران است که در بخش مرکزی استان فارس و منطقه کوهستانی زاگرس واقع شده است از این رو اغلب آب و هوایی معتدل و مدیترانه ای دارد.
بلیط هواپیما شیراز
you can look here Ysl replica handbags web link louis vuitton replica reference Louis Vuitton replica Bags
Post a Comment