Monday, April 07, 2014

Dijital Pazarlama İletişimi Sektörü %24 Büyüdü

IAB Türkiye ADEX-TR raporuna göre dijital reklam yatırımları 2013 yılında %24 büyüyerek yılı 1.17 Milyar TL ile tamamladı.

IAB Çin’in de kurulmasıyla birlikte dünyada 43 ülkede dijital pazarlama iletişimi endüstrisinin 
gelişmesi için faaliyet gösteren IAB’nin (Interactive Advertising Bureau) Türkiye merkezi, 
IAB Türkiye’nin açıklamasına göre dijital reklam yatırımları 2013’te geçen yıla göre %24’lük 
büyümeyle 1.17 milyar TL’na ulaştı ve toplam medya yatırımları içindeki payı %20’ye çıktı. 

IAB Türkiye Dijital Reklam Harcamaları // AdEx-TR 2013 Raporu’na göre; 

• Display, arama raporu, mobil reklam, ilan sayfaları, e-posta, oyun içi reklam gibi 
uygulamalardan oluşan internet reklam yatırımları toplamı; 1.169 milyon TL, 
• Gösterim/tıklanma bazlı reklam, video, sponsorluk ve gelir paylaşımlı reklam 
yatırımlarından oluşan “Display Reklam Yatırımları”; 446.5 milyon TL, 
• Ücretli sıralama, arama motoru görüntülü reklam ağından oluşan “Arama Motoru Reklam 
Yatırımları”; 587.3 milyon TL, 
• Mobil gösterim ve mobil opt-in SMS/MMS’den oluşan “Mobil Reklam Yatırımları” 
44.8 milyon TL, 
• İlan sayfaları reklam yatırımları 79.3 milyon TL olurken, e-posta ve oyun içi reklam 
yatırımları toplamı 11.3 milyon TL olarak gerçekleşti.

Kaynak: http://www.iabturkiye.org