IAB TÜRKİYE DİJİTAL
REKLAM YATIRIMLARI RAPORU, İNTERNETİN 2013'ÜN İLK ALTI AYINDA 2012'NİN AYNI
DÖNEMİNE GÖRE %30 BÜYÜYEREK 541.8 MİLYON TL'YE ULAŞTIĞINI ORTAYA KOYDU.
40 ülkede dijital pazarlama iletişimi endüstrisinin gelişmesi için faaliyet gösteren IAB'nin (Interactive Advertising Bureau) Türkiye merkezi IAB Türkiye, 2013'ün ilk 6 aylık dijital reklam yatırımlarını açıkladı. Buna göre dijital geçen yılın ilk yarısına göre %30 büyüdü.
IAB Türkiye Dijital Reklam Harcamaları // AdEx-2013/6 Raporu'na göre;
• Display, arama raporu, mobil reklam, ilan sayfaları, e-posta, oyun içi reklam gibi uygulamalardan oluşan internet reklam yatırımları toplamı; 541.8 milyon TL,
• Gösterim/tıklanma bazlı reklam, video, sponsorluk ve gelir paylaşımlı reklam yatırımlarından oluşan "Display Reklam Yatırımları"; 215.3 milyon TL,
• Ücretli sıralama, arama motoru görüntülü reklam ağından oluşan "Arama Motoru Reklam Yatırımları"; 266.8 milyon TL,
• Mobil gösterim ve mobil opt-in SMS/MMS'den oluşan "Mobil Reklam Yatırımları" 19.8 milyon TL,
• İlan sayfaları reklam yatırımları 34.5 milyon TL olurken, e-posta ve oyun içi reklam yatırımları toplamı 5.4 milyon TL olarak gerçekleşti.
40 ülkede dijital pazarlama iletişimi endüstrisinin gelişmesi için faaliyet gösteren IAB'nin (Interactive Advertising Bureau) Türkiye merkezi IAB Türkiye, 2013'ün ilk 6 aylık dijital reklam yatırımlarını açıkladı. Buna göre dijital geçen yılın ilk yarısına göre %30 büyüdü.
IAB Türkiye Dijital Reklam Harcamaları // AdEx-2013/6 Raporu'na göre;
• Display, arama raporu, mobil reklam, ilan sayfaları, e-posta, oyun içi reklam gibi uygulamalardan oluşan internet reklam yatırımları toplamı; 541.8 milyon TL,
• Gösterim/tıklanma bazlı reklam, video, sponsorluk ve gelir paylaşımlı reklam yatırımlarından oluşan "Display Reklam Yatırımları"; 215.3 milyon TL,
• Ücretli sıralama, arama motoru görüntülü reklam ağından oluşan "Arama Motoru Reklam Yatırımları"; 266.8 milyon TL,
• Mobil gösterim ve mobil opt-in SMS/MMS'den oluşan "Mobil Reklam Yatırımları" 19.8 milyon TL,
• İlan sayfaları reklam yatırımları 34.5 milyon TL olurken, e-posta ve oyun içi reklam yatırımları toplamı 5.4 milyon TL olarak gerçekleşti.
IAB Türkiye 2013 ilk altı ay Dijital Reklam
Harcamaları
Kategori
|
2012-İLK 6 AY (milyon TL)
|
2013 İLK 6 AY (milyon TL)
|
2012/06 2013/06 Değişim (%)
|
Dijital
Reklam Yatırım Toplamı
|
416,77
|
541,80
|
30,00
|
Display
Reklam Yatırımları
|
169,10
|
215,30
|
27,32
|
Gösterim
ya da tıklama bazlı reklam yatırımları
|
131,87
|
156,40
|
18,60
|
Video
reklam yatırımları
|
15,69
|
30,80
|
96,30
|
Sponsorluk
yatırımları
|
13,05
|
17,40
|
33,33
|
Gelir
paylaşımı reklam yatırımları
|
8,49
|
10,70
|
26,03
|
Arama
Motoru Reklam Yatırımları
|
196,53
|
266,80
|
35.76
|
Ücretli
sıralama yatırımları
|
135,57
|
177,60
|
31,00
|
Arama
motoru görüntülü reklam ağı yatırımları
|
60,96
|
89,20
|
46,33
|
Mobil
Reklam Yatırımları
|
14,94
|
19,80
|
32.53
|
Mobil
gösterim reklam yatırımları
|
4,45
|
7,20
|
61,80
|
Mobil
opt-in SMS/MMS yatırımı
|
10,49
|
12,60
|
20,11
|
İlan
Sayfaları Reklam Yatırımları
|
32,74
|
34,50
|
5,38
|
Diğerleri
|
3,46
|
5,40
|
56,07
|
E-posta
|
1,96
|
2,90
|
47,96
|
In-game
advertising
|
1,53
|
2,50
|
63,40
|
Tüm rakamlar IAB Türkiye tahminidir.
Yaratıcı işler, CRM çalışmaları, SEO yatırımları hariçtir.
IAB Türkiye Başkanı Ahmet Pura, 2013 ilk altı aylık dijital reklam
yatırımlarının beklenen büyüme trendini yansıttığına dikkat çekerek,
"İnternet, Avrupa'da olduğu gibi Türkiye'de de tüm reklam sektörü içinde
en iyi performansı gösteren mecra oldu. Bu trend yılın bütününe yansıyacaktır.
2013'ün ilk yarısında %62'lik büyümeyle öne çıkan mobil ve % 96'lık büyümeyle
toplamdaki payını arttıran video önümüzdeki dönemde de benzer bir seyir
izleyecektir." dedi.
2012'de 24.3 milyar Euro'luk büyüklüğe ulaşan Avrupa'nın en büyük internet nüfusuna sahip 6. ülkesi* olan Türkiye'deki büyümenin, 2016'ya kadar dünya ortalamasının üstünde olacağı ve 2016'da internetin televizyondan sonra en büyük ikinci mecra olacağı tahmin ediliyor. *E-marketer
2012'de 24.3 milyar Euro'luk büyüklüğe ulaşan Avrupa'nın en büyük internet nüfusuna sahip 6. ülkesi* olan Türkiye'deki büyümenin, 2016'ya kadar dünya ortalamasının üstünde olacağı ve 2016'da internetin televizyondan sonra en büyük ikinci mecra olacağı tahmin ediliyor. *E-marketer
No comments:
Post a Comment