Teknoloji devi IBM’in
CEO’su Ginni Rometty dijital devrimin iş hayatını üç kritik şekilde
değiştireceğini öngörüyor. 100 yıllık
firmanın tarihindeki ilk kadın CEO’su Rometty’e göre yeni yazılım ve iletişim teknolojileri
çalışma hayatında bildiğimiz herşeyi hızla değiştiriyor.
Geçtiğimiz günlerde ABD’de yapılan bir etkinlikte konuşan
Rometty, iş dünyasının geleceği ile ilgili önemli öngörülerini paylaştı.
Teknolojinin gelişmesi ile marka ile müşteri arasındaki ilişki dijital ortama
taşındı. Bu iletişimden toplanan veri (data) ve bilginin yönetimi şirketler
arasında rekabetçi avantajı yakalamada en kritik alan olacak. Rometty’nin
ifadesiyle veri petrol veya altın gibi “yeni doğal kaynak”.
.jpg)
Veri Analizi Karar Verme
Mekanizmalarında Devrim Yaratacak: Şirketlerin karar alma mekanizmalarını
temelden etkileyecek veri yönetimi, üretimden pazarlamaya tüm iş süreçlerinde karar alma mekanizamasını
benzersiz şekilde değiştirecek.
Günümüzde yöneticilerin çoğunluğu hislere ve tecrübeye dayalı sübjektif karar
verirken çok yakın gelecekte karar mekanizması nesnel, veriye dayalı akıllı
tahminler yapılmasına imkan sağlayacak. Rometty veriye dayalı karar almayı
çarpıcı bir örnekle açıklıyor; Memphis şehri Polis departmanı ile IBM’in bir
yazılımı kullanılarak yapılan analizde tecavüz vakaları ile sokaklardaki
telefon kulübeleri arasında önemli bir ilişki bulunduğu gözlenmiş. Bu
telefonların güvenli kapalı mekanlara taşınması suç vakalarının %30 azalmasına
yol açmış.
Sosyal Ağlar Değer Üretecek: Rometty’nin öngörüsüne göre
sosyal ağlar şirketlerin yeni üretim hatları olacak. Sosyal ağlar gelecekte
bilginin değil paylaşımın öne çıkmasına yol açarak yeni bir değer yaratacak.
Rometty’e göre şirketler üretilen ve paylaşılan bilginin değerine göre
yargılanacak. Yani ne bildiğinizden çok ne paylaştığınıza göre profil ve
davranış ölçümlemesi yapılacak.
Tüketici segmentleri yerini kişiselleştirlmiş tekliflere
bırakacak: Markalar hedef kitlelerine ulaşabilmek için onları Kadın, çocuk,
şehirli, üniversite öğrencisi gibi segmentlere ayırırlar. Rometty yakın
gelecekte bu ayrıştırmaların yerini her tüketiciye doğrudan ulaşılabilecek
bireysel iletişime bırakacağını öngörüyor.
Markalar tüketicilerinin alışkanlıklarını ve davranışlarını veri olarak
toplayabildikleri için her tüketiciye ihtiyaçları doğrultusunda bireysel
tekliflerle gelecekler. Pazarlama
yöneticileri bilirler, bu tip kişiselleştirilmiş pazarlama son birkaç yıldır
dünya çapında bazı markalar tarafından denenmeye başlandı.
Yeni teknolojiler
sayesinde müşteri davranış ve ihtiyaçlarını analiz edip kişiselleştirilmiş
teklifleri anında tüketiciye sunan “süper
bilgisayarların” yaygınlaşması ile kişiselleştirilmiş yepyeni bir pazarlama
dönemine gireceğiz.
4 comments:
off white clothing
yeezy boost 350 v2
gucci belt
mbt shoes
air max
yeezy boost 350 v2
adidas nmd
michael kors uk
michael kors outlet online
moncler jackets
Teknoloji devi IBM’in CEO’su Ginni Rometty dijital devrimin iş hayatını üç kritik şekilde değiştireceğini öngörüyor. 100 yıllık firmanın tarihindeki ilk kadın CEO’su Rometty’e göre yeni yazılım ve iletişim teknolojileri çalışma hayatında bildiğimiz herşeyi hızla değiştiriyor.
king sheets ,
best cotton sheets ,
replica bags on amazon replica bags sydney joy replica bags review
je lisais ceci Dior Dolabuy regardez-le maintenant répliques de sacs ysl je lisais ceci répliques de sacs haut de gamme
Post a Comment