Tuesday, March 26, 2013

Teknoloji İş Dünyasını Nasıl Dönüştürecek?

Teknoloji devi  IBM’in CEO’su Ginni Rometty dijital devrimin iş hayatını üç kritik şekilde değiştireceğini öngörüyor.  100 yıllık firmanın tarihindeki ilk kadın CEO’su Rometty’e göre yeni yazılım ve iletişim teknolojileri çalışma hayatında bildiğimiz herşeyi hızla değiştiriyor.

Geçtiğimiz günlerde ABD’de yapılan bir etkinlikte konuşan Rometty, iş dünyasının geleceği ile ilgili önemli öngörülerini paylaştı. Teknolojinin gelişmesi ile marka ile müşteri arasındaki ilişki dijital ortama taşındı. Bu iletişimden toplanan veri (data) ve bilginin yönetimi şirketler arasında rekabetçi avantajı yakalamada en kritik alan olacak. Rometty’nin ifadesiyle veri petrol veya altın gibi “yeni doğal kaynak”.
Veri  Analizi Karar Verme Mekanizmalarında Devrim Yaratacak: Şirketlerin karar alma mekanizmalarını temelden etkileyecek veri yönetimi, üretimden pazarlamaya  tüm iş süreçlerinde karar alma mekanizamasını benzersiz şekilde değiştirecek. 


Günümüzde yöneticilerin çoğunluğu  hislere ve tecrübeye dayalı sübjektif karar verirken çok yakın gelecekte karar mekanizması nesnel, veriye dayalı akıllı tahminler yapılmasına imkan sağlayacak. Rometty veriye dayalı karar almayı çarpıcı bir örnekle açıklıyor; Memphis şehri Polis departmanı ile IBM’in bir yazılımı kullanılarak yapılan analizde tecavüz vakaları ile sokaklardaki telefon kulübeleri arasında önemli bir ilişki bulunduğu gözlenmiş. Bu telefonların güvenli kapalı mekanlara taşınması suç vakalarının %30 azalmasına yol açmış.

Sosyal Ağlar Değer Üretecek: Rometty’nin öngörüsüne göre sosyal ağlar şirketlerin yeni üretim hatları olacak. Sosyal ağlar gelecekte bilginin değil paylaşımın öne çıkmasına yol açarak yeni bir değer yaratacak. Rometty’e göre şirketler üretilen ve paylaşılan bilginin değerine göre yargılanacak. Yani ne bildiğinizden çok ne paylaştığınıza göre profil ve davranış ölçümlemesi yapılacak.

Tüketici segmentleri yerini kişiselleştirlmiş tekliflere bırakacak: Markalar hedef kitlelerine ulaşabilmek için onları Kadın, çocuk, şehirli, üniversite öğrencisi gibi segmentlere ayırırlar. Rometty yakın gelecekte bu ayrıştırmaların yerini her tüketiciye doğrudan ulaşılabilecek bireysel iletişime bırakacağını öngörüyor.  Markalar tüketicilerinin alışkanlıklarını ve davranışlarını veri olarak toplayabildikleri için her tüketiciye ihtiyaçları doğrultusunda bireysel tekliflerle gelecekler.  Pazarlama yöneticileri bilirler, bu tip kişiselleştirilmiş pazarlama son birkaç yıldır dünya çapında bazı markalar tarafından denenmeye başlandı. 

Yeni teknolojiler sayesinde müşteri davranış ve ihtiyaçlarını analiz edip kişiselleştirilmiş teklifleri anında  tüketiciye sunan “süper bilgisayarların” yaygınlaşması ile kişiselleştirilmiş yepyeni bir pazarlama dönemine gireceğiz.








4 comments:

yanmaneee said...

off white clothing
yeezy boost 350 v2
gucci belt
mbt shoes
air max
yeezy boost 350 v2
adidas nmd
michael kors uk
michael kors outlet online
moncler jackets

Darren Demers said...

Teknoloji devi IBM’in CEO’su Ginni Rometty dijital devrimin iş hayatını üç kritik şekilde değiştireceğini öngörüyor. 100 yıllık firmanın tarihindeki ilk kadın CEO’su Rometty’e göre yeni yazılım ve iletişim teknolojileri çalışma hayatında bildiğimiz herşeyi hızla değiştiriyor.
king sheets ,
best cotton sheets ,

mctatee said...

replica bags on amazon replica bags sydney joy replica bags review

Anonymous said...

je lisais ceci Dior Dolabuy regardez-le maintenant répliques de sacs ysl je lisais ceci répliques de sacs haut de gamme