Türkiye'de 2012 yılı dijital reklam yatırımları bir önceki yıla göre %30 büyüyerek 943 Milyon TL oldu.33 ülkede dijital
pazarlama iletişimi endüstrisinin gelişmesi için faaliyet gösteren IAB’nin (Interactive
Advertising Bureau) Türkiye merkezi IAB Türkiye’nin, açıklamasına göre dijital
reklam yatırımları 2012’de toplam reklam yatırımlarının %18'ine ulaştı.
IAB Türkiye
Dijital Reklam Harcamaları // AdEx-2012 Raporu’na göre;
- Display, arama raporu, mobil reklam, ilan sayfaları, e-posta, oyun içi reklam gibi uygulamalardan oluşan internet reklam yatırımları toplamı; 943 milyon TL
- Gösterim/tıklanma bazlı reklam, video, sponsorluk ve gelir paylaşımlı reklam yatırımlarından oluşan “Display Reklam Yatırımları”; 374 milyon TL
- Ücretli sıralama, arama motoru görüntülü reklam ağından oluşan “Arama Motoru Reklam Yatırımları”; 448 milyon TL
- Mobil gösterim ve mobil opt-in SMS/MMS’den oluşan “Mobil Reklam Yatırımları” 36 milyon TL
- İlan sayfaları reklam yatırımları 76 milyon TL olurken, e-posta ve oyun içi reklam yatırımları toplamı 9 milyon TL olarak gerçekleşti.
IAB Türkiye 2012 yılı Dijital Reklam
Harcamaları*
|
Milyon
TL
|
İnternet Reklam Yatırımları Toplamı
|
943*
|
Display Reklam Yatırımları
|
374
|
Gösterim ya da tıklama bazlı reklam yatırımları
|
278
|
Video reklam yatırımları
|
45
|
Sponsorluk yatırımları
|
32
|
Gelir paylaşımı reklam yatırımları
|
19
|
Arama Motoru Reklam Yatırımları
|
448
|
Kelime bazlı reklam yatırımları
|
320
|
Arama motoru görüntülü reklam ağı yatırımları
|
128
|
Mobil Reklam Yatırımları
|
36
|
Mobil gösterim reklam yatırımları
|
11
|
Mobil opt-in SMS/MMS yatırımı
|
25
|
İlan Sayfaları Reklam Yatırımları
|
76
|
Diğer
|
9
|
E-posta
|
5
|
Oyun içi reklam
|
4
|
Tüm
rakamlar IAB Türkiye tahminidir. Yaratıcı işler, CRM çalışmaları, SEO
yatırımları hariçtir.
IAB Türkiye Başkanı
Ahmet Pura, e-marketer verilerine göre 2012’de dünyada toplam reklam
yatırımlarının yaklaşık 500 milyar ABD $’ı olduğuna ve bu rakamın 100 milyar $’ının
dijitalden geldiğine dikkat çekerek, “Artık her 5 dolardan 1’i dijital ortamda
kullanılıyor.” dedi. Pura, Türkiye’de 2012 yılı için dünya ortalamasının (%16 –
ZenithOptimedia) üstünde, bir büyüme öngördüklerini ve bunun gerçekleştiğini,
dijitalin geçen yıla oranla %30 büyüyerek 943 milyon TL’na ulaştığını vurguladı.
“Reklamcılar Derneği’nin geçtiğimiz hafta açıkladığı verilere ilaveten IAB
Türkiye’nin kapsamlı analizine (arama motorları, ilan sayfaları, e-mail
marketing, oyun içi reklam yatırımları dahil) göre, toplam reklam yatırımları
%10 oranında artmış ve dijitalin aldığı pay %18’e yükselmiştir. Dijitalin, en
geç 2016’da ikinci büyük mecra olacağı tahmin edilmektedir. Tüm sektör
oyuncularının, hem toplam yatırımların yükselmesine hem mecralar bazında
taşların yerinden oynamasına hazırlıklı olması gerekli.” diyerek, dijitalin
yükselişini bir kez daha gözler önüne serdi.
No comments:
Post a Comment