IAB TÜRKİYE, 2011 DİJİTAL
REKLAM YATIRIMLARINI AÇIKLADI,
IAB Türkiye
2007 yılında; Türkiye’de dijital pazarlama endüstrisinde düzenleme yapmak,
sektörün uluslararası standartlarda gelişmesine katkı sağlamak, Türkiye’yi
küresel pazarda en doğru şekilde tanıtmak amacıyla 23 sektör temsilcisi
tarafından bir platform olarak kuruldu. 2011’in Temmuz ayında dernekleşme
sürecini tamamlayan IAB Türkiye, son yıllarda ciddi artış gösteren “Dijital
Reklam Yatırımları”nın 2011 yılındaki hacmini ilk kez açıkladı.
www.iab-turkiye.org
2011 TOPLAMI 721 MİLYON
TL OLDU!
Tüm dünyada dijital
pazarlama endüstrisinin gelişmesi için kurulan ve halen 33 ülkede faaliyet
gösteren IAB’nin (Interactive Advertisement Bureau) Türkiye merkezi IAB
Türkiye, “2011 Dijital Reklam Yatırımlarını”nı açıkladı.

İstanbul
Şişhane’deki X Restaurant’ta, 27 Mart Salı günü IAB Türkiye Başkanı Ahmet Pura’nın,
İcra Kurulu Üyeleri ile birlikte açıkladığı 2011 Dijital Reklam Yatırımları
Raporu AdEx-tr, kırılımları ve tanımlarıyla birlikte sunuldu.
IAB Türkiye
2011 Dijital Reklam Harcamaları Raporu’na göre;
- Display, arama raporu, mobil reklam, ilan sayfaları, e-posta, in game advertising gibi uygulamalardan oluşan internet reklam yatırımları toplamı; 721 milyon TL,
- Gösterim/tıklanma bazlı reklam, video, sponsorluk ve gelir paylaşımlı reklam yatırımlarından oluşan “Display Reklam Yatırımları”; 294 milyon TL,
- Ücretli sıralama, arama motoru görüntülü reklam ağından oluşan “Arama Motoru Reklam Yatırımları”; 339 milyon TL,
- Mobil gösterim ve mobil opt-in SMS/MMS’den oluşan “Mobil Reklam Yatırımları” 25 milyon TL, oldu.
- İlan sayfaları reklam yatırımları 58 milyon TL olurken, e-posta ve in game advertising reklam yatırımları toplamı 5 milyon TL olarak gerçekleşti.
IAB Türkiye 2011 Dijital Reklam
Harcamaları*
Milyon
TL
|
|
İnternet Reklam Yatırımları Toplamı
|
721**
|
Display Reklam Yatırımları
|
294
|
Gösterim ya da tıklama bazlı reklam yatırımları
|
236
|
Video reklam yatırımları
|
22
|
Sponsorluk yatırımları
|
23
|
Gelir paylaşımı reklam yatırımları
|
13
|
Arama Motoru Reklam Yatırımları
|
339
|
Kelime bazlı reklam yatırımları
|
230
|
Arama motoru görüntülü reklam ağı yatırımları
|
109
|
Mobil Reklam Yatırımları
|
25
|
Mobil gösterim reklam yatırımları
|
6
|
Mobil opt-in SMS/MMS yatırımı
|
19
|
İlan Sayfaları Reklam Yatırımları
|
58
|
İlan sayfaları reklam yatırımları
|
58
|
Diğer
|
5
|
E-posta
|
3
|
In-game advertising
|
2
|
* Tüm rakamlar IAB
Türkiye tahminidir.
** Yaratıcı işler, CRM
çalışmaları, SEO yatırımları hariçtir.
IAB Türkiye
Başkanı Ahmet Pura toplantıda “İnternetin ‘en hızlı gelişen mecra’ ünvanını
koruduğunu gördük. Türkiye’nin büyüme trendi dünya ile benzerlik gösteriyor.
Örneğin World Federation of Advertisers (WFA) 2011 yılı dünya toplam reklam
yatırımlarının büyüklüğünü 501,7 milyar $ olarak öngörürken, Boston Consulting
Group’un yaptığı bir araştırmaya göre, 2010’da tek başına ABD’de internet
ekonomisinin büyüklüğü 684 milyar $’a ulaşmış, GSMH’dan aldığı pay %4,7’ye
çıkmış. Bu araştırma internetin 2016’ya kadar dünyanın ilk 20 ülkesinde
ortalama %10 büyüyeceğini, bu rakamın gelişmekte olan ülkelerde iki katına
çıkacağını ortaya koyuyor.
Benzer
şekilde ZenithOptimedia’nın 2012 Mart tarihli araştırması, internet reklam
yatırımlarının 2014’e kadar yılda ortalama %21 artacağını öngörüyor. Araştırma,
bu dönemde özellikle display ve ücretli arama reklam modellerinin öne
çıkacağını gösteriyor. Türkiye verileri, uluslararası araştırmalarda
öngörülenlere uygun bir seyir izliyor” dedi.
Türkiye’nin, 25
milyon kullanıcı sayısı*** ile internet nüfusu açısından bölgesinde Rusya’dan
sonra ikinci büyük ülke konumunda olduğunu vurgulayan Ahmet Pura, internet
kullanıcılarının %56’sının erkek, %44’ünün kadın*** olduğuna, ayda ortalama
49:45 saatini*** internette geçirdiklerine dikkat çekerek internetin medya
tüketim alışkanlıklarını değiştirdiğini belirtti. Örneğin**** 15-34 yaş
aralığında, internetten televizyon izliyorum diyenlerin oranı
toplamda
%74,41 iken, internetten radyo dinliyorum diyenlerin oranı %76,21, gazete
okuyorum diyenlerin oranın ise %69,33 olduğunu belirtti.
Ahmet Pura
toplantıda ayrıca IAB Türkiye’nin kısa ve orta vadeli hedeflerini de paylaştı.
Pura şunları söyledi: “IAB Türkiye, ajans – reklamveren – medya üçlüsünün aynı
çatı altında buluştuğu, sektörün ortak yararı için birlikte çalıştığı bir
meslek örgütü. Bu özellik IAB’yi benzersiz kılıyor, farklı bakış açılarının
analiz edilmesine, sektöre bütünsel bir anlayışla yaklaşılmasına imkân veriyor.
Dijital dünya hızla gelişiyor. Pazarlama iletişiminin, marka yönetiminin,
işletmelerin paradigmaları değişiyor. Konvansiyonel akıl dijital akla
dönüşüyor. Bu ortamda gençliğin dinamizmi ile deneyimi birleştirdik. Hedefimiz
dönüşümün uluslararası standartlarda gerçekleşmesine destek vermek,
sürdürülebilir bir büyüme modeli geliştirilmesine katkı sağlamak,
kontrolsüzlüğün yol açabileceği tehlikelerin önüne geçerek, sektörel denetim
mekanizmalarını geliştirmek, Türkiye’yi EMEA bölgesinin djital hub’ına
dönüştürmek. Bu hedefler doğrultusunda çeşitli çalışmalar başlatmış
bulunuyoruz. Avrupa’nın önemli dijital organizasyonları arasında yer alan
Interact’ı İstanbul’a almak, atılacak ilk adımlar arasında bulunuyor. Ayrıca
IAB Europe Yönetim Kurulu’na girmeyi ve IAB’nin uluslararası yapılanmasında öne
çıkan ülkeler arasında yer almayı amaçlıyoruz. ”
No comments:
Post a Comment