Çocukların başrolde olduğu reklam kampanyları sık sık karşımıza çıkıyor. Markalar doğrudan çocuklara bir ürün pazarlamasalar da çocukları kampanylarında kullanmayı çok seviyorlar. Bunun birkaç sebebi var; Günümüzde çocukların harcama özgürlükleri ve harçlıkları günden güne artıyor. Ailelerin dünyaya getirdikleri çocuk sayısı giderek azalıyor. Git gide küçülen ailelerde artık her iki ebeveyn de çalışıyor. Dolayısıyla eskiye oranla aylık gelirlerde de önemli bir artış söz konusu. Hal böyle olunca da, kendi işleriyle oldukça meşgul olan ve çocuklarına yeterince zaman ayıramayan ebeveynler, onlara hem daha fazla para, hem de daha fazla harcama özgürlüğü sunuyorlar. Çocuklar da artık sadece ebeveynlerinin satın alma kararlarını etkilemekle kalmıyor, kendi satın alma kararlarını da vererek, bu eylemi gerçekleştirebiliyor.
Çocuklara Reklamda Etik
Hedef kitleleri çocuklardan oluşmayan markaların dikkat ettikleri nokta bugünün çocuklarının, geleceğin pazarını oluşturacakları gerçeği. Markaların, potansiyel müşterilerinin zihinlerinde oldukça erken yaşlarda yer etmeyi başarabilmeleri, gelecekte çocuklarla markalarının arasında sadakat duygusunun oluşmasını kolaylaştırıyor. Marka sadakati, erken yaşlarda oluşan ve tüketicinin ilerleyen yaşlardaki satın alma kararlarını doğrudan etkileyen bir olgu. Bu sebeple markaların, çocuklarla kuracakları iletişime özen göstermeleri ve önümüzdeki yıllarda sahip olmak istedikleri sadık müşteri kitlesinin temellerini erken yaşlarda atmaları markalar için büyük önem taşıyor. Bu iletişimin çocukların gelişimini olumsuz etkilemeyecek şekilde etik yapılması çok önemli.

Günümüz çocukları, ailelerinin satın alma kararları üstünde de önemli rol oynuyor. Çocuklar artık sadece günlük alışverişlerde değil, tatile gidilecek yerden, satın alınacak cep telefonuna ve otomobile kadar her türlü büyük kararın ortağı, hatta ikna edicisi konumunda. İnterneti ebeveynlerinden daha aktif kullanıp, daha fazla okuyup daha yoğun araştırmalar yapabiliyorlar. Dolayısıyla teknolojiden tekstile, gıdadan kişisel temizlik ve bakım ürünlerine kadar her markayı tanıyorlar ve kampanyaları takip ediyorlar. Bu sebeple ebeveynler, pek çok konuda çekinmeden onlara danışabiliyor. TNS’nin Rusya’da 450 ebeveyn ve çocukları arasında yaptığı araştırmaya göre, kızların %80′i annelerinin kozmetik ürün satın alırken kendilerine danıştıklarını iddia ederken, annelerin %80′ine yakını bunu onaylıyor. Çocukların %72′si mobil operatör seçerken ailelerine yardımcı olduklarını söylüyor ve ebeveynlerin %60′ı bunun doğru olduğunu kabul ediyor. Özetle , ebeveynlerin satın alma kararlarında çocukların etkisi giderek yükseliyor bu da çocukaları markaların kampanyalarının merkezine oturtuyor.
1 comment:
levis outlet
michael kors outlet store
jordan uk
ralph lauren outlet online
birkin handbags
ugg boots
true religion outlet online
harden shoes
oakley sunglasses outlet
gucci bags
zhi20170114
Post a Comment