Friday, January 11, 2013

Dijital Devrimde Marka Konumlandırma ve Pazarlama Stratejileri

Dijital devrim ile birlikte pazarlama ve marka yönetiminde yepyeni bir dönem başladı. Alışılagelmiş kitlesel (mass) pazarlama yerini çok daha ölçülebilir ve çok daha fragmante yeni bir pazarlama dünyasına bıraktı. Kurallarını sosyal medya ve arama motoru platformlarının koyduğu bu yeni dünyada tüketici marka ilişkisi de devrimsel bir değişikliğe uğradı. Eskiden markalar kitlesel mecralar aracılığı ile konuşur, tüketici dinlerdi. İletişim tek yönlü iken şimdi çift yönlü oldu. Şimdi tüketici farklı çevrimiçi (online) platformlarda konuşuyor, markalar dinliyor, yanıtlıyor ve tüketiciye göre yeni iletişim hatta ürün stratejileri oluşturuyorlar. 


Yeni pazarlama dünyası içinde çok daha fazla “engage, monitor, connect, converse ” gibi anahtar kelimelerle özetlenebilecek stratejilerle kuruluyor. Online ile offline’ı birleştiren, oyunlaştıran, şaşırtan, eğlendiren entegre iletişim stratejileri fark yaratıyor

Tüm bu konuları özetlemeye çalıştığım Dijital Devrimde Marka Konumlandırma ve Pazarlama Stratejileri konulu sunuma buradan erişebilirsiniz.